Co zmienić, kiedy starasz się o dziecko?

Co zmienić, kiedy starasz się o dziecko?

Podjęcie decyzji o posiadaniu dziecka powinno wiązać się nie tylko z psychiczną dojrzałością do roli rodzica i stabilną sytuacją materialną. Istotne są również nasze nawyki lifestylowe, ponieważ od teraz będą wpływać nie tylko na nasze zdrowie, ale też zdrowie naszej pociechy.

Wywołane stresem i siedzącym trybem życia choroby cywilizacyjne dotykają ponad połowę społeczeństwa. Jaki mają wpływ na decyzję o powiększeniu rodziny?

Niewłaściwa dieta wpływa niekorzystnie między innymi na naszą płodność. Większe urozmaicenie codziennych posiłków w owoce i warzywa, ograniczenie spożywania półproduktów i fast foodów, a także alkoholu, usprawni funkcjonowanie nie tylko układu rozrodczego. Dodatkowo kobiety starające się o dziecko mogą sięgnąć po suplementy diety, na przykład Proxeed Women, specjalnie skomponowany, by wspierać płodność. W skład Proxeedu Women wchodzi między innymi rekomendowana dzienna dawka kwasu foliowego.

Niemniej ważna jest aktywność fizyczna. Dorosłym zaleca się 60 – 90 minut ćwiczeń dziennie, ale nie musi to być od razu forsowny trening. Wystarczy dłuższy spacer, przebieżka czy przejażdżka na rowerze. Można też zapisać się na zajęcia typu joga lub pilates.

Długofalowo, poprawa nawyków związanych z dietą i aktywnością fizyczną nie tylko pomoże nam bez problemu zajść w ciążę i urodzić, ale też nasze dziecko, nauczone przykładem, będzie zdrowsze i mniej narażone na choroby takie jak otyłość, nadciśnienie czy cukrzyca.